Friday, March 18, 2016

ADCIRC Error Solution

Question: I am running ADCIRC and am continually getting the **ERROR: Elevation.gt.ErrorElev, ADCIRC stopping**

The main issue with the "Elevation.gt.ErrorElev.ADCIRC stopping" message is that the model is becoming unstable. Instability in a model can be caused by many different factors. It could be due to poor elevation interpolation but there can also be many other factors, like the bathymetry data. In the past, we have had success using LTEA to generate the mesh, running shorter simulations and experimenting with the values of the Tidal constituents and what your convergence criteria is.
For more information on LTEA, you can go to our wiki and our tutorial for ADCIRC LTEA Meshing. I would also recommend activating the 'Mesh Quality' option, so you can more easily visualize elements that may be creating problems for your model. Information on that can be found here.
(Source: Forum Aquaveo)

NFOVER = non-fatal error override option;

= 0, inconsistent input parameters will cause program termination.

= 1, inconsistent input parameters will, (when possible), be automatically corrected to a default or consistent value and execution continued. Be sure to read the nonfatal warning messages to see whether any parameters have been modified. Note that not all inconsistent parameters can be corrected automatically and therefore fatal error messages and program termination may still result.

Note for NFOVER:

Occasionally, the elevation solution becomes unphysically large due to improper numerical parameter settings, time step stability criteria violation.  It can be useful for ADCIRC to terminate based on a user-specific limit to the computed water elevation.   To enable this feature, ADCIRC must be compiled with the  DEBUG_WARN_ELEV compiler directive.  This is set in the cmplrflags.mk file.  For example, for the serial model,

DA            :=  -DREAL8 -DLINUX -DCSCA –DDEBUG_WARN_ELEV

and for the parallel model:

DP            :=  -DREAL8 -DLINUX -DCSCA -DCMPI -DDEBUG_WARN_ELEV

This enables extra parameters in the fort.15 file, specified on the NFOVER line:

NFOVER, WarnElev, iWarnElevDump, WarnElevDumpLimit, ErrorElev

ADCIRC then monitors the maximum water elevation and behaves as follows:

A warning is issued if the elevation exceeds WarnElev.

A global elevation file (written to fort.69) will be written if WarnElev is exceeded AND iWarnElevDump == 1

Execution will be terminated if WarnElevDumpLimit global elevation files have been written due to the above warning limits.

Execution will be terminated if elevation exceeds ErrorElev.

The default values are:

WarnElev = 20.0         ! Warn at 20 meters

iWarnElevDump = 0       ! Do not write global elevation files

WarnElevDumpLimit = 50  ! Terminate execution if the warning level is reached 50 times

ErrorElev = 1000.0      ! Terminate execution of the water elevation exceeds 1000 meters

Example: to override the defaults, recompile ADCIRC as above, and modify the NFOVER line in the fort.15 file:

1 10. 0 100 30.

This will cause ADCIRC to warn when the water elevation exceeds 10 meters, no global elevation files will be written, and ADCIRC will terminate if 100 warnings are generated OR the elevation exceeds 30 meters.

(Source: adcirc.org)


Related Posts:

  • Perencanaan Tata Letak Pelabuhan Pembangunan pelabuhan didasarkan pada pertimbangan ekonomi, politik dan teknis. Ketiga dasar pertimbangan tersebut saling berkaitan tetapi biasanya yang paling menentukan adalah pertimbangan ekonomi. Kebutuhan akan pelab… Read More
  • PERANCANGAN PELABUHAN Pembangunan pelabuhan memakan biaya yang sangat besar. Oleh karena itu diperlukan suatu perhitungan dan pertimbangan yang masak untuk memutuskan pembangunan suatu pelabuhan. Keputusan pembangunan pelabuhan biasanya did… Read More
  • Desain Pembuangan Limbah Panas Desain Pipa Buangan Limbah Panas Desain pipa pengambilan air laut (intake) dan pipa buangan limbah panas (outfall) untuk proses pendinginan mesin sangat menentukan dalam efektifitas pendinginan dan mengurangi dampak dari… Read More
  • PENGERUKAN (3) JENIS - JENIS PERALATAN KERUK  Jenis Peralatan Keruk Hidrolis PLAIN SUCTION Dredger yang cocok untuk pasir, dengan total volume besar dan lokasi yang dalam. Saat ini suction dredger ini sudah dikembangkan untuk … Read More
  • Survei Rona Lingkungan dalam Penyusunan AMDAL ANALISIS MENGENAI DAMPAK LINGKUNGAN HIDUP (AMDAL) A.      KEBIJAKAN LINGKUNGAN DI INDONESIA Beberapa kebijakan lingkungan yang digunakan di Indonesia adalah sebagai berikut. a. &… Read More
  • PENGERUKAN 1.          PENDAHULUAN Apa  yang dimaksud pengerukan? adalah pekerjaan mengambil tanah (sedimen) dasar laut atau dasar sungai secara mekanis (atau hidrolis, atau mekani… Read More
  • MIKE 2017 vs SMS vs DELFT 3D vs GENESIS Akhirnya saya dapat mengakses MIKE 2017 yang menurut saya akan segara dapat menggeser para pesaing dalam bisnis penyedian jasa software analisa numerik untuk pemodelan perairan laut meliputi gelombang, arus, pasang surut, s… Read More
  • PENGERUKAN (2) JENIS - JENIS PERALATAN KERUK 1) Jenis Peralatan Keruk MEKANIS BUCKET / LADDER Ditemukan pertama kali tahun 1589 di Belanda. Dredger ini umumnya non self propelled, dengan cara membuang hasil kerukan ke arah barge dis… Read More
  • Struktur dan Desain Pelabuhan Optimalisasi Desain Pelabuhan Perencanaan disain dan struktur bangunan pelabuhan sangat kompleks. Tujuan akhir dari hasil disain dan struktur bangunan yang tepat adalah bagaimana membuat areal pelabuhan laut berfungsi opt… Read More
  • Studi Pembuangan Limbah Ke Air Kajian pembuangan air limbah ke air atau sumber air Berdasarkan Peraturan Menteri Lingkungan Hidup Nomor 5 Tahun 2014 tentang Baku Mutu Air Limbah dijelaskan hal-hal sebagai berikut: Gubernur sesuai dengan kewenangannya … Read More

0 comments:

Post a Comment